Grupa II Szafirki
Szafirki, to my -
druga grupa w przedszkolu.
Jesteśmy tu od niedawna a już potrafimy stać w półkolu.
Są wśród nas 3 i 4 letnie dzieci,
które śpieszą na plac zabaw, kiedy słońce świeci.
Uczymy się zasad, śpiewu i angielskiego,
wiemy przecież, że dzisiaj trudno żyć bez tego.
U nas nie ma nudy, ciągle coś robimy.
Dlatego zawsze mamy uśmiechnięte miny!
mgr Gabriela Siejk - nauczyciel początkujący
mgr Karolina Kostecka - nauczyciel dypolmowany, język angielski
Izabela Niemczyk - pomoc nauczyciela, pracownik obsługi
Ramowy rozkład dnia:
Grupa pracuje w godzinach od 6:00-16:00
I. Ranek 6.00 – 9.00
-
powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,
-
zabawy dowolne według pomysłów dzieci,
-
zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,
-
ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),
-
utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,
-
rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,
-
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
-
przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
śniadanie (8.30 – 9.00),
-
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.
II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00
-
zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,
-
zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),
-
zabawy ruchowe i muzyczne,
-
przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
II śniadanie (10.00 – 10.15)
-
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,
-
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
-
przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
obiad II danie (11.30 – 12.00)
III. Popołudnie 12.00 – 17.00
-
zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,
-
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
-
przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
zupa (13.30 – 14.00)
-
odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,
-
zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,
-
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
-
utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,
-
przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
podwieczorek (15.00 – 15.30)
-
zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,
-
pożegnanie dzieci.