Grupa III Stokrotki
Jesteśmy Stokrotki,
już się trochę znamy.
Drugi rok w przedszkolu,
tu się dobrze mamy!
Lubimy rysować, klockami się bawić,
światem dookoła ciągle się ciekawić.
Tańczymy, śpiewamy, na palcach liczymy,
wiemy coraz więcej,
wiedzą się dzielimy.
Posiłki z apetytem wielkim zajadamy,
a po skończonym jedzonku po sobie sprzątamy.
mgr Joanna Morajska- Marcinkowska – nauczyciel mianowany, pedagog specjalny
mgr Marta Wolęcka - nauczyciel kontraktowy
mgr Hanna Czarnota-Bojarska - nauczyciel dyplomowany, język angielski
Ewa Durkacz – pracownik obsługi
Ramowy rozkład dnia:
Grupa pracuje od 7:00 - 17:00
I. Ranek 6.00 – 9.00
-
powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,
-
zabawy dowolne według pomysłów dzieci,
-
zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,
-
ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),
-
utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,
-
rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,
-
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
-
zestaw ćwiczeń porannych,
-
przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
-
śniadanie (8.30 – 9.00),
-
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.
II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00
-
zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,
-
zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),
-
religia,
-
zabawy ruchowe i muzyczne,
-
przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
II śniadanie (10.00 – 10.15)
-
zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,
-
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
-
przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
-
obiad II danie (11.30 – 12.00)
III. Popołudnie 12.00 – 17.00
-
zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,
-
wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,
-
przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,
-
zupa (13.30 – 14.00)
-
odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,
-
zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,
-
ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,
-
ćwiczenia grafomotoryczne, słuchu fonematycznego,
-
utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,
-
przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,
-
podwieczorek (15.00 – 15.30)
-
zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,
-
pożegnanie dzieci.