Przedszkole Publiczne Nr 51

Grupa III Stokrotki

 

Jesteśmy Stokrotki,
już się trochę znamy.
Drugi rok w przedszkolu,
tu się dobrze mamy!

Lubimy rysować, klockami się bawić,
światem dookoła ciągle się ciekawić.

Tańczymy, śpiewamy, na palcach liczymy,
wiemy coraz więcej,
wiedzą się dzielimy.

Posiłki z apetytem wielkim zajadamy,
a po skończonym jedzonku po sobie sprzątamy.

    

mgr Joanna Morajska- Marcinkowska – nauczyciel mianowany, pedagog specjalny

mgr Marta Wolęcka - nauczyciel kontraktowy 

mgr Hanna Czarnota-Bojarska - nauczyciel dyplomowany, język angielski 

Ewa Durkacz – pracownik obsługi

 

Ramowy rozkład dnia:

Grupa pracuje od 7:00 - 17:00

I. Ranek 6.00 – 9.00

  • powitanie dzieci, zajęcia opiekuńcze,

  • zabawy dowolne według pomysłów dzieci,

  • zabawy konstrukcyjne, tematyczne, zabawy i gry stolikowe, zabawy integracyjne,

  • ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),

  • utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności,

  • rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci,

  • ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,

  • zestaw ćwiczeń porannych,

  • przygotowanie do śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,

  • śniadanie (8.30 – 9.00),

  • zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe.

II. Przedpołudnie 9.00 – 12.00

  • zajęcia kierowane z grupą, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego, według tygodniowego rozkładu zajęć,

  • zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski),

  • religia,

  • zabawy ruchowe i muzyczne,

  • przygotowanie do II śniadania – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • II śniadanie (10.00 – 10.15)

  • zabiegi higieniczne po śniadaniu, w tym samoobsługowe,

  • wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,

  • przygotowanie do obiadu – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,

  • obiad II danie (11.30 – 12.00)

III. Popołudnie 12.00 – 17.00 

  • zabiegi higieniczne po obiedzie, w tym samoobsługowe,

  • wyjście do ogrodu przedszkolnego – doskonalenie samodzielnego ubierania, zabawy ruchowe na zewnątrz, obserwacja przyrody,

  • przygotowanie do zupy – kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre,

  • zupa (13.30 – 14.00)

  • odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, ćwiczenia relaksacyjne,

  • zabawy dowolne, samorzutne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe,

  • ćwiczenia wspomagające rozwój dzieci we wszystkich sferach aktywności: praca bieżąca z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym,

  • ćwiczenia grafomotoryczne, słuchu fonematycznego,

  • utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności,

  • przygotowanie do podwieczorku - kształtowania nawyków higienicznych i savoir - vivre, nakrywanie do stołu przez dyżurnych,

  • podwieczorek (15.00 – 15.30)

  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci,

  • pożegnanie dzieci.